Kebne

Varning för långt inlägg!

I måndags åkte vi nior som ville till Kebne på skidor och med full packning på ryggen. 19 km till fjällstationen var det och det var nog det jobbigaste jag någonsin har gjort! Det kändes som att vi åkte och åkte men kom aldrig fram...
På tisdagen åkte vi till Tarfaladalen och det blev ca 1 mil fram och tillbaka. På kvällen lagade vi mat i servicehuset, tacobuffé var det och alla tyckte det var jättegott. Men efter det som hände senare så tror jag inte att de flesta kommer äta det på ett tag.

Det som hände var att jag vaknade vid tre på natten mot onsdag av att en tjej spydde. Jag var så trött så jag orkade inte bry mig mer om det och somnade om i några minuter. Vaknade igen när Fanny kom in in i mitt och Jennys "rum" och sa att hon också hade spytt och att det var några andra som också hade det och många mådde dåligt.
Mer och mer folk började spy under natten och vid klockan sex (jag hade inte då kunnat sova sen 3) fick jag nog och gick ner där jenny och Emma satt. Vi fick höra att 16 stycken hade blivit sjuka!
Människor låg på golvet utanför toaletterna och spydde...

Några timmar gick och ännu fler människor blev sjuka och lärarna bestämde att vi alla skulle åka hem- en dag tidigare än planerat.

12 stycken åkte skidor tillbaka (bla jag och Jenny. Fanny, evelina och Emma blev sjuka) och de ca 30 stycken som var kvar var sjuka och fick åka skoter hem!

Hemskt var det! Vi vet inte om det var magsjuka eller matförgiftning och det lär vi aldrig få veta heller.

Men det var kul så länge det varade iaf och här komer lite bilder!


 




Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha lap dånalds! xD



Ja, usch, det var bland det väsrta jag varit med om...skönt att mitt illamående gick över innan vi skulle hem, jag tkr synd om de som åkte i skoterkälken med mig och mådde jätteilla...

2010-03-21 @ 15:10:57
URL: http://fannykohberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0