Om jag inte hade sett honom



Jag har läst den förut i typ sexan eller sjuan och kommer ihåg att det var den första boken jag grät till. Kommer också ihåg att jag tyckte den var så bra så jag har nu läst den igen. 400 sidor på 4 dagar, det är fan rekord för att vara mig som annars är så seg! Haha.

Kan bara säga att det är den vackraste, hemskaste, finaste och bästa bok jag någonsin har läst!! Har varit som besatt de här senaste dagarna. Den är så fin så man sitter och ler för sig själv, men den är också så elak så man inte vet vad man ska göra. Också är den så hemsk och sorglig så man (jag) sitter och gråter som att nån man känner har dött. Sjukt hur mycket jag kan leva mig in i böcker...! Och Kevin Brooks beskriver allt så vackert så jag fattar inte hur man kan skriva så ibland..

Och Hallå?! Varför har dom inte gjort en film av den här?? Vet ni hur bra den filmen hade blivit då? Jag ska göra en film baserad på den här boken en vacker dag...

LÄS den om ni inte har och om ni gillar såna där böcker som är vackra men samtidigt hemska och som har på något sätt lite övernaturligt i sig. En riktig Amanda-bok helt enkelt!!

Gillar förretsen att alla översatta titlar på böcker oftast blir så poetiska på svenska. På riktigt heter den "Lucas A story of love and hate"


Kommentarer
Postat av: jenny

Tummen upp! Och jag är mkt stolt över din läsning :D

2012-02-08 @ 20:27:13
Postat av: Fanny

borde kanske läsa om den jag med, kommer knappt ihåg vad den handlade om, läste den ju på mellanstadiet sist hehe

2012-02-08 @ 22:42:19
Postat av: Julia

Vad sjukt!! Jag läste den då jag gick i sexan med och det är den bästa bok jag läst med. Brukat tänka på den ofta och att jag borde läsa den igen men är så rädd att bli besviken.. Men kanske borde göra det endå nu då! Jag å Erik funderar förresten på att följa med till lannis på påsk! Skulle vara kul! Hoppas allt är bra med dig. Kram:)

2012-02-27 @ 19:52:57
URL: http://ajulias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0